poniedziałek, 23 sierpnia 2010

137. Każdy może się włączyć

470 tysięcy złotych wyda Toruń na promocję miasta jako kandydata do tytułu ESK. 26 sierpnia rusza druga edycja Festiwalu Światła „Skyway”. Dzień później zakrojona na szeroką skalę promocja Torunia na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.

Oba wydarzenia będą mocnym akcentem na zakończenie terminu składania wniosków aplikacyjnych w konkursie o ESK 2016. - „Skyway” potrwa trzy dni i będzie tańszy niż przed rokiem. Ile będzie kosztował? 220 tys. zł - mówi Krystian Kubjaczyk, dyrektor biura „Toruń 2016”. - Promocja, którą przygotowaliśmy w stolicy będzie nieco droższa i wyniesie 270 tys. zł. Przedstawimy Toruń w pigułce z akcentami nawiązującymi do festiwalu „Skyway”.
Zarówno o „Skywayu”, jak i prezentacji na Krakowskim Przedmieściu pisaliśmy już w „Nowościach”. Za sprawą pierwszego wydarzenia toruńska starówka już za tydzień zmieni się w artystyczny Układ Słoneczny, którego serce będzie biło na Rynku Staromiejskim. Festiwal dość silnie będzie przy tej okazji promował ideę „Wszechświat Kultury”, która przewodzi konkursowej aplikacji. Obok zagranicznych artystów swoje prace pokaże również większa niż przed rokiem grupa lokalnych twórców.
„Skyway 2010” to jednak nie tylko instalacje świetlne na terenie Torunia. Uczestnicy festiwalu wezmą m.in. udział w nocnym zwiedzaniu Obserwatorium UMK w Piwnicach, gdzie osobiście będą mogli spojrzeć w niebo przez teleskop. W ramach imprezy odbędzie się również Nocna Rowerowa Masa Krytyczna. Cykliści spotkają się na Rynku Nowomiejskim i pokonają starówkę na specjalnie oświetlonych rowerach. Grupa Lombelico del Mondo zaprezentuje z kolei koncert na... płonących beczkach.
Każdy torunianin może twórczo włączyć się w tegoroczny „Skyway” i stworzyć własną instalację. Dla autorów najciekawszych propozycji Biuro „Toruń 2016” przygotowało upominki. Główną nagrodą w konkursie „Włącz się” jest możliwość realizacji własnej instalacji podczas przyszłej edycji festiwalu. Wszelkie szczegóły będzie można znaleźć w ciągu najbliższych dni na stronie festiwalu www.skyway.art.pl w zakładce „Włącz się”.
- Zależy nam na promocji nie tylko festiwalu „Skyway”, ale również naszej prezentacji na Krakowskim Przedmieściu. Dlatego w czasie je trwania w warszawskim metrze będzie można obejrzeć specjalne spoty, promujące obie imprezy - mówi Krystian Kubjaczyk. Jak udało nam się dowiedzieć, krótkie filmy promocyjne mają być wyświetlane aż 2,3 tys. razy dziennie.

"Nowości" z 18 sierpnia 2010 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz