wtorek, 21 lipca 2009

Coraz mocniej wchodzą w sieć

Sporo trzeba było poczekać, aby po stronie www.torun2016.eu, pojawiły się kolejne formy internetowej promocji. Ale oto są. Biuro ESK "Toruń 2016" postanowiło opanować popularne serwisy Facebook oraz YouTube.

Od kilku dni starania Torunia w walce o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury można śledzić za pośrednictwem serwisów YouTube oraz Facebook. Pierwsze to prawdziwe królestwo internetowych filmów. Drugi do ogólnoświatowy portal społecznościowy pozwalający nawiązać nowe znajomości. Można go nieco przyrównać do hybrydy bloga, MySpace i Naszej-klasy.
Na facebookowej stronie można znaleźć najświeższe informacje dotyczące podejmowanych inicjatyw oraz zachętę do poparcia starań Torunia. Liczba tych osób cały czas się powiększa.
O wiele ciekawiej od profilu na Facebooku zapowiada się konto na serwisie YouTube. W sieci wyszperano teledyski i fragmenty nagrań takich toruńskich wykonawców jak m.in. Mariusza Lubomskiego, Sofy, Republiki, hip-hopowego Północny Toruń Projekt, a także Manchesteru, który w sierpniu będzie walczył o Bursztynowego Słowika na Festiwalu w Sopocie.
Wśród muzycznych brzmień nie zabrakło słynnego Ziggiego Dusta, czyli Zbigniewa Cołbeckiego z grupy Bikini. W "Nowościach" już w kwietniu sugerowaliśmy, aby jego postać wykorzystać do promocji kandatury Torunia jako ESK. Ziggy Dust wyjechał jednak z powrotem do Anglii. Pozostał po nim jedynie krótki film nakręcony na ulicach Torunia przez Yacha Paszkiewicza.
Na YouTube można równiez zobaczyć m.in. przyznanie Sofie tytułu ambasadora Torunia, Majora Fydrycha na Buumie Poetyckim czy pojawienie się nowych postaci na Piernikowej Alei Sław. Nie zabrakło też toruńskiej fiesty z okazji święta San Fermin i relacji ze Święta Muzyki. Czekamy na kolejne filmy.

"Nowości" z 21 lipca 2009 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz