wtorek, 24 marca 2009

Szefowa szuka DNA miasta

- Entuzjazm, który był - wygasł. Dlatego potrzebny jest drugi start - twierdzi dyrektor biura „Toruń 2016” i dodaje: - Potrzeba nam więcej czadu.

- Nie chcę dawać kolejnych pomysłów promocyjnych, bo tych jest już wystarczająco dużo w strategii opracowanej przez grupę „Eskadra” - mówi Olga Marcinkiewicz, szefowa biura „Toruń 2016”. - Cała strategia realizowana jest niemrawo, dlatego, że te pomysły nie są wypełnione konkretną treścią i poparciem konkretnych środowisk.
100 dni, które spędziła na czele biura, nie można zaliczyć do zbyt owocnych. W tym czasie logo „Toruń 2016” sygnowano co ważniejsze imprezy, a dyrektor, zamiast oczekiwanych przez mieszkańców działań zewnętrznych, skupiła się na nawiązywaniu kontaktów z animatorami i artystami. Niestety, nie wszystkim było dane z nią porozmawiać.
„Pomimo wielu prób telefonicznych oraz e-mailowych nadal nie chciała się Pani ze mną spotkać. Zarówno z perspektywy kontaktów międzyludzkich, jak i Pani zadań promowania Torunia, jest to sytuacja zadziwiająca” - napisał do Olgi Marcinkiewicz toruński fotografik Tomasz Sobecki, który chciał przyłączyć się do promocji Toruń 2016 ze swoim cyklem „Krucyfiks”. Ilu było jemu podobnych?
Teraz wszystko ma się zmienić. Pierwszym w pełni samodzielnym zadaniem „Toruń 2016” będzie jutrzejszy „Pierwszy dzień wiosny”. W sobotę od godz. 12 na Rynku Staromiejskim pojawią się aktorzy, kuglarze, bębniarze, będą rozdawane balony i naklejki, a na koniec ok. godz. 16 przejedzie Rowerowa Masa Krytyczna. Będzie również szansa na zrobienie sobie pamiątkowego zdjęcia i wyrażenia poparcia dla starań Torunia.
- Trzeba pokazać, że Toruń jest nie tylko gotycki, ale również free-style’owy - uważa Olga Marcinkiewicz. - Teraz najważniejsze jest określenie głównego hasła i kierunku działań, a odnalezienie liderów życia kulturalnego pozwoli określić DNA naszego miasta. Poza tym stawiamy na rozbudowę dotychczasowych wydarzeń, aby zdobyły rangę ogólnopolską.
W najbliższych planach jest powołanie 15-osobowej rady programowej, którą mają wspierać dwa zespoły: obywatelski (otwarty dla mieszkańców Torunia) oraz ekspertów europejskich (ma gwarantować odpowiedni profil programu na rok 2016). Warto wspomnieć, że mająca się ukazać 3 kwietnia nowa płyta Sofy „DoReMiFaSoFa” będzie promowała Toruń ESK 2016.

Warto wiedzieć
Budżet Biura „Toruń 2016”, którym kieruje Olga Marcinkiewicz, to ponad 2 miliony złotych.

"Nowości" z 20 marca 2009

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz